Nov 22, 2014

BUKU

minggu lepas, suatu pesanan aku terima di WhatsApp .
ditanya. "Kuantan or KL?"
"KL" aku jawab. dan kemudian. sepi tanpa berita.

tadi sengaja aku menegurnya kerana terlihat sesuatu yang mengingatkan aku pada dia. dan dia membalas dengan...

                                     "last chair for you, cikgu aicha"

aku tak pasti ruang itu untuk siapa,
untuk aku atau hanya dia sengaja berkata,
mungkin dia hanya mereka.
biarkan.

ya,
pernah dulunya aku rasa aku salah satu dari mereka.
semua aku beri tanpa mengharap apa.
tapi dulu, kini mereka jauh dari aku punya dunia.

cuma yang belum pasti,
waktu aku kembali,
atau aku akan terus pergi??

aku tak tahu.
cuma yang aku tau, ada  pernah pada salah seorangnya aku bergurau...
"buku ni I ambil lepas tiga tahun nantilah. masa I dah habis study."

adakah itu aku yang berkata,
atau Tuhan punya rencana?? 


                                                                                                       221114/2228

No comments: