Jan 1, 2015

UBAH

aku pernah hidup berkorban untuk kawan dan pasangan,
hingga aku abaikan keluarga punya perasaan,
ibu bapa punya kerinduan,
adik beradik punya keperluan.

aku ubah setiap inci diri,
untuk yang konon pemilik hati,
aku sedaya semua beri,
untuk kawan yang sehidup semati,
jadi, apa lagi??
masih kurang banyak rupanya aku ini.

dan sekarang,
perlahan-lahan aku pergi,
pada yang baru kenali juga terkena tempias api,
maaf untuk egonya hati,
tapi aku pasti,
kalian bukannya peduli,
sebab itu kita jadi begini.

manakan aku tak menyepi,
semua aku bagi,
dan akhirnya aku kau tolak tepi!

memang aku menggelebah apa,
sikit-sikit mau terasa.
tak ajak nak hebah sedunia,
tapi kalau kau tau sebenarnya,
kau aku anggap separuh dari nyawa.



                                                                                               0045/020115

No comments: